Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου 2013

Περί Αποχέτευσης - Μέρος ΣΤ



Η «αξιόπιστη» ΕΥΔΑΠ
Αλήθεια τι νομίζετε ότι έλεγαν στα έγγραφα τους προς τον Δήμο Σαρωνικού οι αξιωματούχοι της ΕΥΔΑΠ πριν αποφασίσουν να τους κάνουν δεκτούς στη Ψυττάλεια; Δείτε δύο από αυτά τα έγγραφα του Προέδρου του ΔΣ της ΕΥΔΑΠ κ. Θ. Λέκκα, είναι μάλιστα σταλμένα με διαφορά ούτε 2 μηνών.
Ιδού το πρώτο στις 6-9-2011

Και ιδού το δεύτεροστις 20-10-2011
 



Μόνιμη επωδός και στα δύο η φράση «δεν είναι δυνατή η σύνδεση και η μεταφορά των λυμάτων αποχέτευσης του Δήμου σας στο ΚΕΛ Ψυττάλειας».
Ο ίδιος ο Περιφερειάρχης με δελτίο τύπου στις 31-10-2011, παρασυρόμενος …αλλά και διασυρόμενος στην ουσία από τα έγγραφα Λέκκα, αναφέρει –αν όχι κατακεραυνώνει- προς τον Δήμαρχο Σαρωνικού:
«..Η διαβούλευση ανέδειξε σε όλο τους το μεγαλείο τις διαφωνίες κάποιων τοπικών παραγόντων, πολλές φορές σε μια στείρα, αναχρονιστική και αντιεπιστημονική λογική…
Όμως, η δεύτερη λύση που προτάθηκε από την πλευρά του Δήμου (σσ. περί Ψυττάλειας) δεν μπορεί να υλοποιηθεί λόγω τεχνικής αδυναμίας, σύμφωνα με την ΕΫΔΑΠ και σχετικό της έγγραφο. Επί της ουσίας, όμως, η ΕΥΔΑΠ με πρόσφατη επιστολή της (20-10-2011) διατυπώνει την αδυναμία υλοποίησης του έργου σύνδεσης του αγωγού με την Ψυτάλλεια. Και αυτή είναι η αλήθεια: Αυτό που θέλετε δεν καλύπτεται τόσο χρονικά όσο και επιστημονικά.
…Μετά από αυτό θεωρούμε ότι όποιες πιέσεις θα ασκούνται από τώρα και μετά, πρέπει να στοχεύουν στην αναδοχή τεχνικά ορθών λύσεων που επιλύουν το πρόβλημα. Νομίζω ότι είναι καιρός να μείνουν στην άκρη οι μικροπολιτικές αντιπαραθέσεις και να καθίσουμε στο τραπέζι των συζητήσεων με πνεύμα συνεργασίας και συνεννόησης.
Αρεστοί στην κοινωνία μπορούμε όλοι να γινόμαστε με ανέφικτες προτάσεις μόνο και μόνο για να γίνονται συζητήσεις. Η χώρα μας, όμως, χρειάζεται πράξεις και έργα κι εμείς είμαστε εδώ μόνο γι' αυτά. Τέλος, κύριε Δήμαρχε ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΤΟΠΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ.» Σημειώστε και την ανάλογη διαδικτυακή διεύθυνση όπου αναγράφονται τα παραπάνω.
http://www.patt.gov.gr/main/index.php?option=com_content&view=article&id=3679:2011-10-31-15-27-17&catid=3:2008-09-06-21-42-59&Itemid=31&lang=en
Όπως όλοι γνωρίζουμε όμως στις 16-1-2012 με την υπ αρ 17511 ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της ΕΥΔΑΠ ΑΕ εγκρίθηκε η σύνδεση του Δήμου Σαρωνικού με την Ψυττάλεια. 





Ψάξτε λοιπόν ποιος λέει την αλήθεια και πότε. Ποιός στηρίζεται σε επιστημονικά δεδομένα ή απλά τα επικαλείται για εντυπωσιασμό. Ποιος παρασύρεται σε δηλώσεις χωρίς ακόμα, μετά από τόσα χρόνια στο «κουρμπέτι», να έχει αντιληφθεί ότι υπάρχουν αναξιόπιστοι στη πιάτσα.

Ξυπνήστε! Τα όνειρα τελειώνουν…
Και για να τελειώνουμε τι όψη θα έχει η κατασκευή στο ΚΕΛ Βορείων Μεσογείων στο Πλατύ Χωράφι; Τι να ονειρεύεται αυτή η «στοργική» Ελληνική Πολιτεία, η πάντα «προσεκτική» στις κατασκευές της ΕΥΔΑΠ, σήμερα με μια πατρίδα οικονομικά ρημαγμένη;
Μήπως μια κατασκευή όπως στη Nice Γαλλίας που φαίνεται στη παρακάτω φωτογραφία; Είναι ένας υπόγειος βιολογικός καθαρισμός -δίπλα στη θάλασσα- δυναμικότητας 650.000 κατοίκων. Παρατηρείστε το πάρκο που βρίσκεται πάνω από τη μονάδα.


Μήπως όμως, για να διαλέξουμε βρε αδελφέ, είναι μια κατασκευή όπως του Rotterdam Ολλανδίας στην επόμενη φωτογραφία; Είναι και αυτός  υπόγειος βιολογικός καθαρισμός -δίπλα σε κανάλι- με πάρκο που βρίσκεται πάνω από τη μονάδα.


Για προσγειωθείτε και δείτε τι περίπου εννοούμε όταν μιλάμε για ΚΕΛ εδώ στην Ελλάδα μας. Είναι συνήθως μια κατασκευή σαν αυτή:


Ή σαν αυτή


ή σαν αυτή εδώ παρακάτω (φωτό στις 2-6-2013) που δεν είναι λιμνούλα αλλά «βοθρολίμνη» στη περιοχή Ρωσικό στον Πόρο όταν ο βιολογικός χάλασε και το περιεχόμενο ανεπεξέργαστο έφθασε ως την θάλασσα!

Και δεν είναι η πρώτη φορά, έχει συμβεί ξανά στις 1-11-2011, όπως διαβάζουμε στην διεύθυνση http://www.porosnews.gr/environment/%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%AE%E2%80%A6-%CE%BB%CE%AF%CE%BC%CE%BD%CE%B7-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%84%CF%84%CF%89%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%81%CF%8E%CF%83%CE%B9/
«Μια απίστευτη εικόνα αντιμετωπίσαμε στο Ρώσικο Ναύσταθμο Πόρου το μεσημέρι της 1ης Νοεμβρίου. Από τον λόφο βορείως του Ρώσικου Ναυστάθμου, ο «συνήθης» σπασμένος αγωγός αδειάζει τα λήμματα σε μια… τεχνητή λίμνη, από κάτω. Όπως βλέπουμε και στις φωτογραφίες, κάποιοι έχουν δημιουργήσει ανάχωμα στο χώρο, μέσα στο οποίο συγκεντρώνονται ακατέργαστα τα λήμματα.
Μια εικόνα, πραγματικά απαράδεκτή. Περιττό να μιλήσουμε για την δυσοσμία που προκαλείται από τη ρύπανση. Οι δημοτικοί σύμβουλοι της μειοψηφίας άσκησαν μήνυση κατά παντός υπευθύνου στο Α.Τ. Πόρου, προσκομίζοντας χαρακτηριστικές φωτογραφίες από την περιοχή. Σύμφωνα με μαρτυρίες, η περιοχή έχει βρεθεί σε παρόμοια κατάσταση σε τουλάχιστον δυο περιπτώσεις στο παρελθόν. Θα επανέλθουμε…»
Τέτοιες αστοχίες στα μικρότερα και λιγότερο «προσεγμένα» ΚΕΛ της περιφέρειας είναι γνωστές και θα μπορούσα να σας αναφέρω για να ψάξετε τα «ατυχήματα» σε βιολογικούς καθαρισμούς στον Μυλοπόταμο, στην Κέρκυρα, στην Χαλκίδα, στην Παλλήνη Χαλκιδικής.
Αν ακόμη κάποιος θεωρεί ότι θα γίνει κάποια άλλου είδους κατασκευή, όπως στο εξωτερικό και όχι όπως φαίνεται στις άλλες φωτογραφίες, δείτε και το σχέδιο του ΚΕΛ Παιανίας ώστε να πειστείτε πως σχεδιάζονται τα εν Ελλάδι ΚΕΛ.
 



Το κερασάκι: H διπλή χωροθέτηση

                Υπάρχει και αυτό! Στο Πλατύ Χωράφι το ΚΕΛ και ο αυτοκινητόδρομος συγκρούονται (χωρίς εισαγωγικά η λέξη αφού για πραγματική σύγκρουση πρόκειται). Η κατασκευή του ΚΕΛ στο Πλατύ Χωράφι αποφασίζεται να γίνει πάνω στον άξονα της Ελεύθερης Λεωφόρου Σταυρού-Ραφήνας (με προαστιακό σιδηρόδρομο ανάμεσα στις λωρίδες κατεύθυνσης, όπως συμβαίνει με την Αττική Οδό). Τη θέση της λεωφόρου στο χώρο πέρα από τα ΦΕΚ 854Δ/2000, 1039Δ/2001 και 1121Δ/2002 προβλέπουν και η ΖΟΕ Μεσογείων με το ΦΕΚ 199Δ/2003 κατόπιν του Ν.2833/2000 (ΦΕΚ 150Α/2000).
Τώρα θα μου πείτε σιγά το πρόβλημα ή ο δρόμος σταματά κανένα χιλιόμετρο πιο πριν (και θα την λέμε Ε.Λ. Σταυρού-Πικερμίου) ή το ΚΕΛ τοποθετείται μερικές δεκάδες /εκατοντάδες μέτρα βορειότερα ή νοτιότερα (όχι και τόσο εύκολα αυτά αφού,  ήδη υπάρχει η Λ. Μαραθώνος, το Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας αλλά και η ζώνη προστασίας των παλαιοντολογικών του Πικερμίου). Το θέμα είναι ότι σε αυτή την χώρα δεν γνωρίζει η μια Υπηρεσία, τι σχεδιάζει η άλλη! Σημειώστε ακόμα ότι η εγκατάλειψη των σχεδίων Σουφλιά (2009) που μας εμφάνιζε διαφορετική χάραξη στην συγκεκριμένη περιοχή για την προέκταση της Αττικής Οδού (με προαστιακό ως το λιμάνι ), η Ε.Λ. Σταυρού-Ραφήνας είναι το μοναδικό σήμερα οδικό έργο εν ισχύ ώστε να παραμένει η ελπίδα για ταχύτερη, ασφαλέστερη, οικονομικότερη λόγω προαστιακού, σύνδεση με την Αθήνα.

Επίλογος

Δεν ξέρω αν σας κούρασα με όλα αυτά, αλλά είναι το ελάχιστο που πρέπει να γνωρίζουμε για την περίφημη ιστορία του ΚΕΛ Βορείων Μεσογείων (Ραφήνας) που κάποιοι θέλουν να εμφανίσουν ως πανάκεια.
 Λυπάμαι αλλά κατά την προσωπική μου άποψη ζούμε τη φενάκη μιας δήθεν περιβαλλοντικής πολιτικής υπό τη δαμόκλειο σπάθη προστίμων που σηματοδοτούν τις αβελτηρίες πολλών ετών κεντρικών κρατικών επιλογών.
Είναι επίσης η παθητική αναμονή του Δημάρχου και η συχνή μεταπήδησή του από την μία λύση στην άλλη, αποδυναμώνοντας στην ουσία «την λύση Ψυττάλεια», και όσων –λίγων όπως απεδείχθη στο Δημοτικό Συμβούλιο- τον ακολουθούν. 
Χρειάζεται μια μαξιμαλιστική προσέγγιση στο θέμα –ώστε να επιδιώξουμε να πετύχουμε ότι είναι δυνατό- «πριν καταντήσουν την Ανατολική Αττική πίσω αυλή της Αθήνας όχι αυτή με το αγιόκλημα και το γιασεμί αλλά αυτή του σκουπιδοτενεκέ και του βόθρου.»